Decret 23/2007, de 30 de març de 2007, pel qual s'estableix el règim d'admissió d'alumnes als centres sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

Sección1.- Disposicions generals
EmisorConselleria d'Educacio i Cultura
Rango de LeyDecret

Decret 23/2007, de 30 de març de 2007, pel qual s'estableix el règim d'admissió d'alumnes als centres sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears La Constitució espanyola de 1978 estableix a l'article 27 el dret a l'educació com un dels drets fonamentals de la persona i reconeix la llibertat d'ensenyament, així com també estableix l'obligació dels poders públics de garantir aquest dret a l'educació mitjançant una programació general de l'ensenyament, amb participació efectiva de tots els sectors afectats i la creació de centres docents.

L'Estatut d'autonomia, LO 2/1983, de 25 de febrer, i reformat per LO 9/1994, de 24 de març, estableix a l'article 36.2 que correspon a la Comunitat Autònoma la competència del desenvolupament legislatiu i execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats, sense perjudici de les facultats que atribueix a l'Estat el número 30 de l'apartat 1 de l'article 149 de la Constitució espanyola i de l'alta inspecció per al seu compliment i garantia.

El Reial decret 1876/1997, de 12 de desembre, estableix a l'article 1 el traspàs a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de les funcions i serveis de l'Administració de l'Estat, així com els mitjans a ells adscrits en matèria d'ensenyament no universitari.

La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, estableix al capítol III del títol II, article 84.1, que les administracions educatives regularan l'admissió d'alumnes en centres públics i privats concertats de forma que es garanteixi el dret a l'educació, l'accés en condicions d'igualtat i la llibertat d'elecció de centre per pares o tutors legals i que, en tot cas, s'atendrà a una adequada i equilibrada distribució entre els centres escolars dels alumnes amb necessitat específica de suport educatiu. Així mateix, l'article 84.2 estableix els criteris prioritaris que hauran de regir el procés d'admissió d'alumnes en cas que el nombre de places sol·licitades sigui superior al nombre de places disponibles als centres docents.

També l'article 87 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 maig, d'educació, estableix que amb la finalitat d'assegurar la qualitat educativa per a tots, la cohesió social i la igualtat d'oportunitats, s'ha de garantir una escolarització equilibrada de l'alumnat amb necessitat específica de suport educatiu establint la proporció d'alumnes alhora que s'han de garantir els recursos personals i econòmics necessaris per oferir el suport esmentat. Igualment l'article 88 reflecteix que l'escolarització ha de ser sense discriminació per motius socioeconòmics i per això cap centre pot percebre quantitats per ensenyaments gratuïts, ni imposar l'obligació d'aportacions a fundacions o associacions, ni establir serveis obligatoris associats a les ensenyances que requereixin aportació econòmica per part de les famílies dels alumnes.

Davant això, i en compliment de les atribucions abans esmentades, es fa necessari regular un nou procés d'admissió d'alumnes als centres sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

En virtut d'això, a proposta del conseller d'Educació i Cultura, oït el

Consell Escolar de les Illes Balears i d'acord amb el Consell Consultiu, i haventho considerat el Consell de Govern en la sessió de dia 30 de març de 2007,

DECRET Capítol I Disposicions de caràcter general Article 1

Objecte El present Decret té per objecte regular el procés i els criteris d'admissió d'alumnat a cada un dels centres docents sostinguts amb fons públics de les Illes Balears que imparteixin ensenyaments regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.

Article 2

Àmbit d'aplicació 1. El procés d'admissió que regula aquest Decret s'aplicarà als alumnes que accedeixen per primera vegada als centres docents per cursar els ensenyaments sostinguts amb fons públics que el centre estigui autoritzat a impartir.

  1. S'entenen com a centres docents sostinguts amb fons públics els centres públics i els privats en aquells ensenyaments que són objecte de concert educatiu.

  2. El canvi de curs, nivell o etapa, en ensenyaments sostinguts amb fons públics, no requerirà un nou procés d'admissió, excepte quan coincideixi un canvi de centre, l'accés a ensenyaments de formació professional o ensenyaments de règim especial. No obstant això, no es considera canvi de centre aquell que facin els alumnes entre dos centres adscrits per raó de la promoció de curs, nivell o etapa.

  3. En els centres privats concertats, que imparteixen diverses etapes educatives, el procediment inicial d'admissió es realitzarà al començament del curs que sigui objecte de concert i que correspongui al de menor edat.

  4. L'admissió d'alumnes per cursar ensenyaments de formació professional, ensenyaments de règim especial i ensenyaments d'adults, s'atendrà a la regulació que, en el marc del present Decret, determini a aquests efectes la Conselleria competent en matèria d'educació.

Article 3

Principis generals 1. Tots els alumnes tenen dret a una plaça escolar en centres sostinguts amb fons públics en les etapes i nivells obligatoris que constitueixen l'ensenyament bàsic. La Conselleria competent en matèria d'educació vetllarà a fi de fer efectiu aquest dret mitjançant la programació general de l'ensenyament i l'oferta anual de places escolars a les etapes i nivells obligatoris, com també als nivells no obligatoris.

  1. El règim d'admissió de l'alumnat als centres docents es fonamenta en el dret a la lliure elecció de centre per part dels pares, les mares o els tutors legals, o per part dels alumnes en cas que siguin majors d'edat. El dret d'escollir centre docent fa referència a les places escolars creades tant en centres públics com privats concertats.

  2. En l'admissió d'alumnes no es podran establir criteris discriminatoris per raons de naixement, raça, sexe, religió, opinió o qualsevol altra condició o circumstància personal o social. D'altra banda, no es podrà exigir cap declaració que pugui afectar la intimitat, les creences o les conviccions de l'alumnat o de les famílies.

  3. L'admissió de l'alumnat no es pot condicionar al resultat de proves o exàmens, llevat d'aquells que estiguin prevists en aquest Decret o en la normativa reguladora dels ensenyaments corresponents, ni a cap aportació econòmica en concepte dels ensenyaments impartits, llevat de les quantitats establertes d'acord amb les disposicions vigents, en el seu cas, per als ensenyaments no obligatoris. Tampoc no es pot condicionar a la pertinença a cap mena d'entitat o associació, ni a cap aportació econòmica per altres conceptes, puntual o periòdica, al centre, fundació, associació o qualsevol altre tipus d'entitat, ni a l'obligació de prendre part en activitats no incloses en l'horari curricular preceptiu o de rebre serveis independentment que siguin gratuïts o no.

  4. La matriculació d'un alumne a un centre públic o privat concertat suposarà respectar el seu projecte educatiu, sense perjudici dels drets reconeguts als alumnes i a les seves famílies en les lleis i en el punt 3 del present article.

  5. Una vegada matriculat un alumne en un centre sostingut amb fons públics, hi queda garantida la seva permanència fins al final de l'ensenyament obligatori i batxillerat, llevat que es produeixi un canvi de centre voluntari o per l'aplicació d'algun supòsit previst a la normativa sobre drets i deures dels alumnes.

  6. Quan el nombre de places escolars finançades amb fons públics...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR