Ordre del conseller d'Educació i Cultura de 18 de febrer de 2010 per la qual s'aproven les bases per a la selecció, el nomenament i el cessament dels òrgans de govern dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears

Sección3.- D'altres disposicions
EmisorConselleria d'Educacio i Cultura
Rango de LeyOrdre

Ordre del conseller d'Educació i Cultura de 18 de febrer de 2010 per la qual s'aproven les bases per a la selecció, el nomenament i el cessament dels òrgans de govern dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears L'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura de 31 de març de 2008 per la qual s'aproven les bases per a la selecció, nomenament i cessament dels òrgans de govern dels centres docents públics (BOIB núm. 45, de 3 d'abril) establia el règim jurídic del procediment de selecció dels directors dels centres docents públics a partir del règim general establert en aquesta matèria pel capítol IV del títol V de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOE).

Al llarg de la vigència de l'Ordre de 31 de març de 2008, s'ha posat de manifest la necessitat d'introduir-hi algunes modificacions de caire tècnic, tant per garantir la preceptiva audiència prèvia als distints sectors de la comunitat educativa com per adequar-ne el contingut a la LOE, en concret pel que fa referència a la renovació dels directors que podien prorrogar el seu mandat a l'empara de les normes anteriors a la LOE i que, en finalitzar aquest, desitgin continuar desenvolupant el càrrec.

També, a efectes de millora tècnica i sistemàtica, l'Ordre deroga expressament les Ordres anteriors de 31 de març de 2008 (BOIB núm. 45, de 3 d'abril) i de 15 de març de 2007 (BOIB núm. 45, de dia 24).

Sense perjudici de les consideracions anteriors, aquesta nova Ordre parteix, en línies generals, de les mateixes premisses establertes al procediment de selecció de directors dels centres docents públics, a l'Ordre de 31 de març de 2008, i, per extensió, del mateix fonament legal, representat pel capítol IV del títol V de la LOE, i d'altres preceptes concordants d'aquesta norma, com l'article 120, en relació amb la necessitat d'aprofundir en l'autonomia dels centres docents com a element de qualitat d'aquests.

No obstant això, s'hi introdueixen millores procedimentals per tal de facilitar la tasca de presentació de sol·licituds per participar en el procés de selecció de directors.

Així doncs, de conformitat amb les observacions anteriors, les mesures tècniques proposades s'estimen adequades a la finalitat que pretén l'Ordre per la qual s'aproven les bases per a la selecció, el nomenament i el cessament dels òrgans de govern dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears.

Per tot això, oït el Consell Escolar de les Illes Balears, dict la següent Ordre Article 1

Objecte i àmbit d'aplicació Aquesta Ordre té per objecte regular la selecció, la formació inicial, el nomenament i el cessament dels directors dels centres docents públics no universitaris, així com també dels equips directius, dependents de la Conselleria d'Educació i Cultura de les Illes Balears.

Article 2

Principis generals De conformitat amb el que preveu l'article 133 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, la selecció i el nomenament dels directors dels centres docents públics s'ha d'efectuar mitjançant concurs de mèrits entre professors funcionaris de carrera que imparteixin alguns dels ensenyaments encomanats al centre. La selecció s'ha de fer de conformitat amb els principis d'igualtat, publicitat, mèrit i capacitat.

Article 3

Requisits dels candidats 1. Són requisits per poder participar en el concurs de mèrits:

  1. Tenir una antiguitat d'almenys cinc anys com a funcionari de carrera a la funció pública docent.

  2. Haver impartit docència directa com a funcionari de carrera, durant un període de la mateixa durada, en alguns dels ensenyaments dels que ofereix el centre al qual s'opta.

  3. Estar prestant serveis en un centre públic, en algun dels ensenyaments dels del centre al qual s'opta, amb una antiguitat en aquest d'almenys un curs complet en publicar-se la convocatòria, a l'àmbit de les Illes Balears.

  4. Presentar un projecte de direcció que inclogui els apartats especificats a l'annex 3 d'aquesta Ordre.

  5. Posseir les titulacions o els certificats que acrediten el domini de la llengua catalana exigible de conformitat amb el Decret 115/2001, de 14 de setembre (BOIB núm. 114, de dia 22), pel qual es regula l'exigència de coneixement de les llengües oficials al personal docent, o de conformitat amb la normativa vigent aplicable en aquesta matèria.

  1. Als centres específics d'educació infantil, als incomplets d'educació primària, als d'educació secundària amb menys de vuit unitats, als que imparteixen ensenyaments artístics professionals, esportius, d'idiomes o els dirigits a persones adultes amb menys de vuit professors, els candidats estan eximits de l'antiguitat a què es refereixen els apartats 1.a i 1.b d'aquest article.

Article 4

Presentació de sol·licituds 1. Les sol·licituds per participar en el procés de selecció de directors s'han d'ajustar al model que figura a l'annex 1 d'aquesta Ordre i s'han de presentar a la Direcció General de Planificació i Centres.

  1. El termini de presentació de sol·licituds i de la documentació acreditativa dels mèrits al·legats és de quinze dies naturals a partir de l'endemà de la publicació de la resolució que convocarà el concurs de mèrits. No obstant això, el projecte de direcció s'ha de presentar en la forma i el termini establerts a l'apartat 4 d'aquest article.

  2. Els funcionaris dels cossos docents dependents d'aquesta Conselleria no han de presentar la documentació justificativa de les dades que figuren en el seu portal del personal. En tot cas, sí que caldrà aportar la documentació justificativa compulsada per esmenar la informació existent en el portal del personal.

    La documentació presentada fora de termini no serà computada.

  3. Els candidats han de presentar un projecte de direcció que, a partir de l'anàlisi de la situació del centre, fixi els objectius, les línies d'actuació i la pròpia avaluació, des de la perspectiva d'un pla estratègic i d'acord amb els apartats prevists a l'annex 3. Així mateix, el projecte de direcció ha d'incloure una proposta d'equip directiu. L'extensió del projecte no ha de superar els vint fulls per una sola cara i a doble espai.

  4. El projecte de direcció s'ha de dipositar a la secretaria del centre docent, en sobre tancat. La resolució per la qual es convocarà el procés de selecció de directors de centres públics determinarà les pautes per assegurar la publicitat del projecte de direcció.

  5. La secretaria del centre docent ha de trametre el projecte de direcció al president de la comissió de selecció en el moment en què aquest sigui designat, de conformitat amb allò que estableix l'article 6 d'aquesta Ordre.

Article 5

Admissió dels candidats 1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Direcció General de Planificació i Centres ha de fer públiques les llistes provisionals de persones admeses i excloses, i ha d'explicitar, en el darrer supòsit, els motius de l'exclusió. Amb la publicació a la pàgina web de la Conselleria d'Educació i Cultura es considera realitzada la notificació a les persones interessades.

  1. Els candidats exclosos disposen d'un termini de cinc dies naturals, a partir de la publicació de les llistes a la pàgina web d'aquesta Conselleria, per esmenar els defectes que hagin motivat la seva exclusió. Les al·legacions s'han de presentar davant la Direcció General de Planificació i Centres, que ha de resoldre en un termini no superior a cinc dies naturals i ha de publicar la relació definitiva al lloc indicat a l'apartat anterior.

  2. La resolució que ordeni la publicació de la relació definitiva posa fi a la via administrativa.

Article 6

Comissió de selecció 1. Les comissions de selecció s'han de constituir a cada un dels centres docents que hagin de seleccionar director, de conformitat amb la resolució convocant.

  1. Les comissions han d'estar formades pels membres següents:

    1. Un inspector d'educació, que ha de presidir la comissió.

    2. Un representant de l'Administració educativa, proposat per la Direcció General de Planificació i Centres, designat preferentment d'entre els directors en exercici.

    3. Dos representants del claustre de professors, elegits en sessió extraordinària de claustre convocada a tal efecte, un des quals actuarà com a secretari.

      Els candidats a exercir la direcció no poden formar part de la comissió de selecció.

    4. Dos representants del consell escolar elegits pels membres que no són professors, entre ells mateixos, en sessió extraordinària de consell escolar convocada a tal efecte. Els dos representants no poden provenir simultàniament d'un mateix sector de la comunitat educativa. El representant dels alumnes al consell escolar no pot ser elegit per aquesta comissió si cursa un nivell inferior a 3r d'ESO. Excepcionalment per a aquest acte, el director del centre, així com la resta de l'equip directiu i els professors representants del claustre, actuarà amb veu però sense vot.

  2. El director del centre docent ha de convocar, quan tingui la notificació de la Direcció General de Planificació i Centres de l'existència de candidat o candidats al càrrec, el...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR