Decret 124/2010, de 23 de desembre, pel qual es regula la Comissió de Secretaris Generals del Govern de les Illes Balears

Sección1.- Disposicions generals
EmisorConselleria de Presidència
Rango de LeyDecret

Decret 124/2010, de 23 de desembre, pel qual es regula la Comissió de Secretaris Generals del Govern de les Illes Balears Per dur a terme la reunió periòdica del Consell de Govern, és necessària una tasca prèvia de preparació de les sessions, la qual cosa constitueix l'objecte bàsic d'aquest Decret.

La Llei 5/1984, de 24 d'octubre, primera norma autonòmica reguladora del règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, ja es va ocupar, en l'article 24, de definir les funcions del secretari del Govern i li atribuïa, entre d'altres, la de preparació de les reunions del Govern i la de distribució de l'ordre del dia i la documentació annexa.

Més endavant, el Decret 115/1995, de 13 d'octubre, creà la Comissió de Secretaris Generals Tècnics, com a òrgan encarregat de preparar les deliberacions i els acords del Consell de Govern. Aquest Decret fins i tot preveia que la Comissió de Secretaris Generals Tècnics podia resoldre, per delegació del Consell de Govern, els assumptes que afectassin conselleries diferents i no fossin competència del Govern.

Posteriorment, el Decret 178/1999, de 13 d'agost, tornà a referir-se a la creació de la denominada Comissió de Secretaris Generals Tècnics, com a òrgan encarregat de preparar les deliberacions i els acords del Consell de Govern. El Decret feia una regulació molt concisa d'aquesta Comissió, en què preveia que un acord del Consell de Govern n'aprovaria les regles de funcionament.

Finalment, l'article 21 de la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears, disposa que el Govern pot crear la Comissió de Secretaris Generals Tècnics com a òrgan encarregat de preparar les deliberacions i els acords del Consell de Govern, amb la previsió que un decret n'ha de regular el funcionament, la composició, la presidència i la secretaria. En virtut del que disposa la disposició addicional tercera de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aquesta Comissió ha d'adoptar la denominació de Comissió de Secretaris Generals.

Així doncs, amb la finalitat de garantir l'acció coordinada del Govern i el funcionament adequat dels seus òrgans, i fent ús de l'habilitació prevista en la Llei 4/2001, de 14 de març, s'ha de regular el règim de funcionament, la composició i les funcions d'aquesta Comissió.

Per tot això, a proposta del conseller de Presidència, i havent-ho considerat el Consell de Govern en la sessió del dia 23 de desembre de 2010,

DECRET Article 1

Definició i adscripció 1. La Comissió de Secretaris Generals és l'òrgan col·legiat encarregat de preparar les deliberacions i els acords del Consell de Govern.

  1. La Comissió de Secretaris Generals està adscrita a la conselleria el titular de la qual ocupi la Secretaria del Consell de Govern. Aquesta conselleria ha de dotar la Comissió dels mitjans materials i personals necessaris per al seu funcionament.

Article 2

Composició 1. La Comissió de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR