Decret 4/2009, de 16 de gener, pel qual es modifica el Decret 95/2004, de 19 de novembre, de constitució de l'empresa pública Gestió d'Emergències de les Illes Balears, SA (GEIBSA)

Sección1.- Disposicions generals
EmisorConselleria d'Interior
Rango de LeyDecret

Decret 4/2009, de 16 de gener, pel qual es modifica el Decret 95/2004, de 19 de novembre, de constitució de l'empresa pública Gestió d'Emergències de les Illes Balears, SA (GEIBSA) Mitjançant el Decret 95/2004, de 19 de novembre (modificat parcialment pel Decret 109/2005, de 21 d'octubre), es va constituir l'empresa pública Gestió d'Emergències de les Illes Balears, SA (GEIBSA), i se'n varen aprovar els Estatuts.

El dia 18 de gener de 2005, amb el número 99 de protocol, s'atorga l'escriptura pública de constitució de GEIBSA davant el notari Pedro Luis Gutiérrez Moreno. El dia 14 de novembre de 2005 s'eleva a pública l'acta d'esmena, amb el número 2.475 de protocol, davant el mateix notari, per corregir els defectes de l'escriptura fundacional relatius a la redacció dels articles 1, 7, 9.1, 20.4, 23.1, 23.4 i 24.2 dels Estatuts; per suprimir l'apartat 3 de l'article 21 i l'apartat 5 de l'article 23, i per reenumerar l'apartat 6 de l'article 25 que passa a enumerar-se com a apartat 6.

L'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears és l'única sòcia d'aquesta entitat, la qual constitueix, per tant, una societat integrada dins el sector públic autonòmic, de conformitat amb el que disposa l'article 1.3 c del Text refós de la Llei de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret legislatiu 1/2005, de 24 de juny, i la resta de legislació concordant.

Estudiat el Decret i posat en relació amb la seva concreta aplicació durant la seva vigència, s'han observat algunes incongruències d'ordre jurídic.

Aquestes incongruències venen donades en alguns casos per les recents modificacions legislatives de determinades normes directament aplicables i, en conseqüència, per l'obsolescència de determinats punts del Decret.

A més, l'experiència ha donat una perspectiva més àmplia d'observació i ha posat de manifest algunes llacunes que han de ser regulades per tal de garantir el funcionament ordenat i constant de l'entitat, d'acord amb el seu objecte.

Per una altra banda, la nova Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic, estableix un règim jurídic peculiar pel que fa a les relacions contractuals de les administracions públiques i de la resta de poders adjudicadors amb les seves entitats instrumentals, sempre que els estatuts o l'instrument jurídic equivalent que regeixen aquestes entitats instrumentals prevegin, expressament, determinats aspectes d'aquest règim jurídic, en els termes que estableixi la mateixa Llei.

L'article 86 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'article 20.1 de la Llei 3/1989, de 29 de març, d'entitats autònomes i empreses públiques i vinculades de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableixen que, dins les previsions pressupostàries, el Consell de Govern pot acordar, mitjançant un decret, la constitució de societats subjectes a les normes civils i mercantils per aconseguir els objectius que estableix l'Estatut d'autonomia. Per tant, també és l'òrgan competent per autoritzar-ne les modificacions.

Així mateix, l'article 20.3 de la Llei 3/1989, de 29 de març, estableix que els estatuts d'aquestes entitats instrumentals han de ser aprovats pel Consell de Govern, la qual cosa exigeix interpretar que les modificacions estatutàries posteriors també han de ser aprovades, o millor dit, autoritzades per aquest mateix òrgan de govern de la Comunitat Autònoma.

Per tot això, a proposta de la consellera d'Interior i havent-ho considerat el Consell de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR