Decret 90/2009, de 18 de desembre, pel qual es modifica el Decret 5/2004, de 23 de gener, pel qual es crea i regula l'Institut d'Estratègia Turística de les Illes Balears (INESTUR)

Sección1.- Disposicions generals
EmisorConselleria de Turisme
Rango de LeyDecret

Decret 90/2009, de 18 de desembre, pel qual es modifica el Decret 5/2004, de 23 de gener, pel qual es crea i regula l'Institut d'Estratègia Turística de les Illes Balears (INESTUR) L'Institut d'Estratègia Turística de les Illes Balears, per al compliment de la seva finalitat institucional, desenvolupa la seva activitat en tres àrees: Qualitat Turística, Recerca i Tecnologies Turístiques i Inversions per a la Millora de l'Entorn Turístic.

Actualment, i des de la perspectiva turística, les Illes Balears es presenten com un destí madur adreçat de manera gairebé exclusiva al client de sol i platja, la qual cosa provoca una gran estacionalitat centrada en els mesos de juny, juliol i agost. A més, en aquests darrers anys, ha sorgit una sèrie de destinacions emergents, que han esdevingut competència directa de les Balears quant al mercat de sol i platja.

La Conselleria de Turisme ha articulat mesures per tal d'alterar la tendència d'aquestes dinàmiques, com per exemple un pla de màrqueting en el qual s'estableixen les línies bàsiques per seguir mantenint la nostra competitivitat en el mercat, així com reactivar un sector que, si no es transforma i s'adapta, correria el risc d'estancament.

Un dels principals camins per tal d'aconseguir aquesta reactivació és treballar en els diferents segments que presenta el mercat, diversificant la nostra oferta, la qual cosa ens obliga a treballar no tan sols sobre una idea general de destí sinó sobre cada un dels productes que configuren la nostra oferta turística.

Entre aquests hem de destacar el potencial que presenta el turisme de naturalesa, la nàutica, el sector dels congressos i convencions, el golf i el turisme cultural.

Atès que l'Institut d'Estratègia Turística (INESTUR) es considera la seu adequada per dur a terme noves tasques de creació, desenvolupament, promoció de nous productes turístics; desenvolupar plans de qualitat d'aquests productes, així com els estudis que siguin adients sobre el seu desenvolupament, cal introduir una modificació a l'article 2 del Decret 5/2004, en el sentit que les àrees esmentades puguin dur a terme les tasques exposades.

Així mateix, per qüestions d'organització interna, i ateses les noves funcions relatives als nous productes turístics, la vicepresidència de l'INESTUR passa a ser ocupada pel director general competent en matèria de promoció turística, i el director general competent en matèria d'ordenació i planificació turística passa a ser vocal de l'entitat.

Finalment, s'ha de fer constar que s'han modificat els articles 11, 17, 18 i 19 per adaptar-los, en el cas de l'article 11, a la nova realitat organitzativa del Govern de les Illes Balears, i en el cas de la resta d'articles esmentats, a la normativa actualment vigent en matèria de finances.

Per tant, a proposta del conseller de Turisme i havent-ho considerat el Consell de Govern en la sessió de dia 18 de desembre de 2009,

DECRET Article primer Es modifica l'article 2 del Decret 5/2004, de 23 de gener, pel qual es crea i regula l'Institut d'Estratègia Turística de les Illes Balears, el qual passa a tenir la redacció següent:

Article 2

Adscripció, organització i finalitats 1. L'Institut d'Estratègia Turística de les Illes Balears s'adscriu a la conselleria competent en matèria de turisme, amb dependència directa del conseller o consellera. Pot realitzar, en règim de dret privat, qualsevol tipus d'activitat que sigui necessària per al compliment de les seves finalitats.

  1. Per al compliment de la seva finalitat institucional l'Institut desenvolupa les seves activitats i s'organitza en tres àrees:

    -- Qualitat Turística (IQT) -- Recerca i Tecnologies Turístiques (CITTIB) -- Inversions per a la Millora de l'Entorn Turístic (IMET) 3. Les finalitats de l'Àrea d'Inversions per a la Millora de l'Entorn Turístic són:

    1. La realització de projectes, activitats i actuacions destinades a la millora de l'entorn turístic i, en particular, a la remodelació i la rehabilitació de zones turístiques.

    2. La projecció, la construcció, la conservació, l'explotació i la promoció, per si mateixa o mitjançant terceres persones, d'infraestructures destinades a la millora de l'entorn turístic.

    3. El desenvolupament i l'execució d'actuacions de reutilització i esponjament de zones...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR