Decret 37/2009, de 26 de juny, sobre cartes ciutadanes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

Sección1.- Disposicions generals
EmisorConselleria de Presidència
Rango de LeyDecret

Decret 37/2009, de 26 de juny, sobre cartes ciutadanes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears En el marc dels principis constitucionals enumerats en l'article 103 de la carta magna, l'article 39 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, preveu el dret dels ciutadans a exigir els nivells de qualitat en la prestació dels serveis públics que hagin establert els òrgans competents, dret que al seu torn reconeix l'article 14 de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, ubicat en el títol II, Dels drets, els deures i les llibertats dels ciutadans de les Illes Balears.

En compliment dels preceptes legals exigits, l'Acord del Consell de Govern per al desenvolupament del Segon Pla Estratègic de Qualitat del Govern de les Illes Balears de dia 31 d'agost de 2007, encomanà a la Direcció General de Qualitat dels Serveis la redacció del Pla i, en data 5 de desembre de 2007, es va aprovar el Segon Pla Estratègic de Qualitat amb una vigència que s'estenia fins a l'any 2014.

El contingut del Segon Pla Estratègic de Qualitat s'estructura en nou programes: sensibilització i institucionalització, formació, escolta de la veu de la ciutadania, avaluació i certificació, queixes, informació i atenció a la ciutadania, millora i gestió del coneixement, reconeixement i compromisos amb la ciutadania.

Dins el programa corresponent als compromisos amb la ciutadania, que participa d'una sèrie d'objectius estratègics comuns a altres línies d'actuació, neixen les cartes ciutadanes, les quals es conceben com a instruments estratègics de qualitat per assolir aquests objectius, atès que consisteixen en la declaració genèrica dels estàndards de qualitat que han d'acomplir inexcusablement els òrgans i ens de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com també determinades entitats quan prestin serveis directament destinats a la ciutadania.

Com a conseqüència de tot això, les cartes ciutadanes es configuren com un instrument organitzatiu de millora contínua de l'Administració en un context de canvi de cultura de servei, atès que contribueixen a la transformació d'una administració tradicional en una administració orientada a la ciutadania, moderna, innovadora i autoexigent.

Altrament, el Govern de les Illes Balears, fent ús de les facultats d'organització de la seva activitat administrativa, és competent per promoure el desenvolupament de les cartes ciutadanes, les quals, segons el seu àmbit d'aplicació i nivell d'exigibilitat, s'estructuren en tres categories: cartes marc, cartes de servei i cartes de compromisos.

Atès el caràcter organitzatiu d'aquesta disposició reglamentària i de conformitat amb l'apartat 6 de l'article 10 de la Llei 5/1993, de 5 de juny, del Consell Consultiu de les Illes Balears, el dictamen d'aquest òrgan no és preceptiu, per la qual cosa el Projecte de decret no ha estat sotmès a aquest tràmit.

Per tot això, en virtut de l'article 38.1 de la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears, a proposta del...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR